første besøg

ankomst

Scan dit sundhedskort ved indgangen og tag plads i venteværelset. Du vil herefter blive hentet af en fysioterapeut.

Ved første konsultation vil din fysioterapeut kortlægge og finde årsag til din skade/sygdom mv. Det er desuden vigtigt, at du fortæller om et eventuelt medicinforbrug af hensyn til planlægningen af behandlingsforløbet.

Du bedes altid medbringe:

  • Det gule Sundhedskort (Sygesikringsbevis)
  • Et lagen eller et stort håndklæde
  • Evt. bevilling fra forsikringsselskab

Hvis du glemmer lagen/håndklæde kan du købe et engangslagen i klinikken (kr. 10,-)

 

Er der ventetid?

Det er vigtigt for os, at hver eneste patient føler sig velkommen, tryg og i gode hænder. Ikke to behandlingsforløb er ens og en behandling kan af og til tage længere tid end forventet. Vi bestræber os altid på holde tiden, men en vis ventetid kan forekomme.

 

find klinikken

Klinikken er beliggende i DSB’s tidligere stationsbygning i Årslev. Find vej til klinikken. 

 

betaling

For at bruge mere tid på behandling og mindre tid på administration har vi valgt at opsætte en betalingsterminal.

Efter behandling går du til betalingsterminalen og indlæser dit sundhedskort/ indtaster dit cpr nr., herefter bliver du med få klik guidet igennem betalingen.

Der kan benyttes Visa/Dankort til betaling og betalingen foregår efter hver behandling.

Vi modtager også MobilePay.

Lægehenvising

Årslev Fysioterapi har overenskomst med sygesikringen. Det betyder, at det offentlige giver tilskud til behandlingen hos os, hvis du har en lægehenvisning. Sygesikringen dækker ca. 1/3 del af behandlingsudgiften.

Henvisningen er som oftest elektronisk og kan hentes online af fysioterapeuten. En henvisning skal tages i brug inden for to måneder fra udstedelse. Når din henvisning er taget i brug gælder den i ét år.

Hvis ikke du har henvisning, er du naturligvis stadig velkommen i klinikken, men får blot ikke tilskud fra den offentlige sygesikring.

Medlemmer af sygeforsikring “danmark” får samme tilskud til fysioterapi både med og uden henvisning.

Du kan bestille tid på tlf. 65 99 13 20 eller benytte vores online booking.

 

forsikring

Hvis du er sundhedsforsikret eller vil gøre brug af din ulykkesforsikring, skal du forinden selv have haft kontakt til dit forsikringsselskab og aftalt, hvilke udgifter forsikringsselskabet dækker.

De fleste selskaber giver patienten et frit behandlervalg.

Forsikringsselskaber plejer at sende en skrivelse pr. post eller e-mail. Skrivelsen bekræfter, at du har fået bevilliget fysioterapi.

Du skal selv være opmærksom på, hvornår din bevilling ophører. Vi kan hjælpe dig med oplysning om antal behandlinger samt afslutningsdatoen. Vi klarer oftest afregningen direkte med selskabet, men det er dig som klient, der har ansvar for, at dine regninger bliver betalt.

 

Særligt for kunder i PensionDanmark

Desværre har PensionDanmark valgt kun at lave samarbejde med klinikker, der køber sig ind på et særligt bookingsystem. Vi er naturligvis ærgerlige over, at et forsikringsselskab således fratager patienter muligheden for et frit valg og for at få behandling i vores lokalområde. Vi kan derfor kun opfordre til, at man som kunde kontakter selskabet og gør opmærksom på de urimelige konsekvenser det medfører.